26.01.2016. 16:53
"Grand Prix" braucēju asociācijas (GPDA) prezidents Alekss Vurcs paziņojis, ka jau 2017. gadā Formulā 1 varētu tikt ieviesti slēgtie vai daļēji slēgtie kokpiti, ar nolūku vairāk aizsargāt sportista galvu no lidojošām atlūzām un citiem triecieniem, kas dažkārt var beigties letāli.

41 gadu vecais Vurcs intervijā BBC atklāj, ka sportisti šobrīd aktīvi iesaistījušies divu tiem būtisku jautājumu risināšanā - viņi vēlas panākt, lai iespējami ātrāk tiktu pieņemts lēmums, kā tieši uzlabot drošību kokpitā, kā arī gatavi palīdzēt "Pirelli" rūpnīcai radīt sacīkstēm perfekti atbilstošas riepas.

Vurcs atklāj, ka piloti nav apmierināti ar šī brīža riepām, lai gan par to publiski vairs nerunā, jo pagājušā gada rudenī tikšanās reizē to palūdzis pats F1 vadītājs Bernijs Eklstouns. Zināms, ka šobrīd sportistiem nepatīk tas, ka visu sacīksti nav iespējams braukt ar pilnu jaudu un veidot uzbrukums konkurentiem tad, kad tas nepieciešams. Tomēr piloti ir atvērti piedalīties jaunu riepu izstrādē, ar ko būtu iespējams atraktīvi cīnīties, nedomājot par riepu nodilumu.

Tomēr vēl svarīgāks pilotiem šķiet drošības jautājums - GPDA sanāksmē visi vienbalsīgi nolēmuši, ka iespējami īsākā laika termiņā jāpieņem lēmums par kokpita zonas papildus aizsardzības metodēm. Viens no risinājumiem ir pilnībā slēgts kokpits, uz ko jau pārgājusi arī Lemānas LMP1 klase, taču daudziem labs risinājums šķiet arī tā sauktais "halo" koncepts, kad kokpits nav slēgts, taču tiek aizsargāts ar papildus elementu (stieņu) palīdzību.

Vurcs liek noprast, ka jaunās riepas un slēgtie vai daļēji slēgtie kokpiti Formulā 1 tiks ieviesti jau 2017. gada sezonā.

Drošības jautājums īpaši aktuāls kļuva pēc Žila Bjanki un Džastina Vilsona bojāejas, kad tieši galvas traumas izraisīja šo sportistu nāvi.

Izmantotie resursi:BBC - Homepage



Omkay Republikas laukums 3, Rīga, LV-1010
Kušnira Natālija Kušnira NatālijaFitness, Aerobika, Body-Bike
FTA
Reģistrēties