18.01.2018. 11:24

Pagājušā gada beigās "McLaren" paziņoja, ka atsakās no "Honda" dzinējiem un 2018. gadā izmantos "Renault" jaudas agregātus, tomēr reizē tas arī nozīmēja, ka būs jāveic izmaiņas jau tapšanas stadijā esošajai jaunajai sacīkšu mašīnai.

""Renault" motora uzbūve ir ļoti atšķirīga," stāsta "McLaren" tehniskais direktors Goss. "Ir pieeja, ko izmanto "Mercedes/Honda", kā arī ir pieeja, ko lieto "Ferrari/Renault". Lielākā atšķirība ir tajā, kur izvietota turbīna. "Ferrari/Renault" gadījumā kompresors atrodas dzinēja aizmugurē, aiz tā ir MGU-H sistēma, bet turbīna vēl aiz tās. Līdz ar to šasija un ātrumkārba jāizstrādā savādāk. Tā kā nesenā pagātnē esam iepazinuši abus veidus, varam redzēt, kādu šiem abiem risinājumiem ir plusi un mīnusi. Ir lietas, kas man patīk "Renault" risinājumā un ir lietas, kas nedaudz neapmierina."

Goss atzīst, ka pie jaunā veida motora "McLaren" tikusi tieši laikā, jo nav bijusi būtiski jāpārtaisa jaunā šasija un to uzreiz turpmākajā darbā varēja pielāgot "Renault" jaudas agregāta vajadzībām.

"Mums ir paveicies, ka lēmums par motoru piegādātāja maiņu tika pieņemts tieši laikā," viņš saka. "Vēlāk to vairs nebūtu iespējams izdarīt. Šasija bija jāpārkonfigurē, bija jāizmaina dzesēšanas sistēma un jāpārkonfigurē ātrumkārba, lai šis dzinējs mums derētu, tomēr izdarījām to laicīgi, lai tas neatstātu būtisku ietekmi uz šasijas attīstīšanas darbiem. Izmaiņas, kas notikušas, ir lielas."

"McLaren" šasija pērn tika uzskatīta par vienu no labākajām, kamēr "Honda" motori - mazjaudīgākie un neizturīgie.

Izmantotie resursi:Motorsport.com: F1 News, MotoGP, Le Mans...



Kultūras, mākslas un izglītības centrs ArtLab Kultūras, mākslas un izglītības centrs ArtLab Maskavas iela 260, Rīga, LV-1063
Šmigarevs Andrejs Šmigarevs AndrejsBrīvā cīņa, Pludmales cīņa
FTA
Reģistrēties