27.08.2017. 16:30

Lai gan Spā-Frankošamps trasē sacīkšu sākums nereti izvēršas sadursmēm bagāts, šoreiz piloti startā iztika bez incidentiem. Kvalifikācijas ātrāko braucēju starpā pozīcijas nemainījās, Lūisam Hamiltonam ("Mercedes") spējot noturēt vadību, bet Sebastians Fetels ("Ferrari"), lai gan mēģināja apdraudēt britu "Kemmel" taisnē, tomēr palika otrais, kamēr tālāk iekārtojās Valteri Botass ("Mercedes"), četrkārtējais Beļģijas Grand Prix uzvarētājs Kimi Raikonens ("Ferrari"), kā arī Makss Verstapens un Daniels Rikjardo (abi "Red Bull").

Labs sacensību sākums padevās Fernando Alonso ("McLaren"), kurš šajā nedēļas nogalē startē ar uzlabotu "Honda" motoru. Startējis no desmitās pozīcijas, viņš pakāpās uz septīto vietu, ko īsu laiku noturēja, taču drīz vien konkurenti viens pēc otra tika viņam garām, atbīdot divkārtējo F1 čempionu aiz pirmā desmitnieka. Vēlāk nokļuvis 15. pozīcijā, Alonso dusmīgs paziņoja komandai, ka tas ir pazemojoši un vairs nevēlas runāt pa radio. Vēlāk, sacensību vidū viņš iebrauca boksos un izstājās, žurnālistiem paziņojot, ka nākamās nedēļas rādīs, vai viņš paliks komandā arī turpmāk.

Tikmēr cīņā par pirmajām vietām Hamiltons droši turpināja braukt vadībā, kamēr Fetels turpināja viņam sekot mazāk nekā divu sekunžu robežās, bet pārējie zaudēja krietni vairāk. Astotajā aplī tehniskas problēmas piedzīvoja tobrīd piektajā pozīcijā braucošais Verstapens, kurš pēkšņi kļuva lēns, vēl kādu laiku turpināja ripināt formulu pa trasi, bet apstājās "Kemmel" taisnes malā.

Pirmais no vadošajiem braucējiem 12. apļa beigās pitstopā devās līderis Hamiltons, kura piemēram nākamo apļu laikā sekoja Botass un Fetels, arī Raikonens un Rikjardo. Pēc riepu maiņas Hamiltons noturēja aptuveni divu sekunžu pārsvaru pār Fetelu.

Tikmēr 16. aplī Raikonens saņēma ziņu, ka tienseši viņam piešķīruši desmit sekunžu apstāšanās sodu, jo soms bija ignorējis dzeltenos karogus brīdī, kad brauca garām trases malā stāvošajai Verstapena mašīnai. Pēc soda izciešanas "Ferrari" pilots, kurš no aktīvajiem braucējiem ir uzvarām bagātākais Spā-Frankošamps trasē, atkrita uz astoto pozīciju. Vēlāk Raikonenam gan izdevās veikt vairākas apdzīšanas un pakāpties augstāk.

Sacensību vidusdaļā Hamiltons turpināja braukt ar nepilnu divu sekunžu pārsvaru pār Fetelu, septiņas sekundes aiz līdera sekoja Botass, bet krietni tālāk aizmugurē brauca Rikjardo, Niko Hilkenbergs ("Renault"), kurš pirms tam bija aizvadījis spraigu cīņu ar konkurentiem, un Raikonens. 26. aplī "Kemmel" taisnē Raikonens apdzina konkurentu un pacēlās uz piekto pozīciju, tomēr priekšā esošais Rikjardo tobrīd bija jau pusminūti priekšā.

30. aplī pēc "Force India" komandas formulu sadursmes trasē izbrauca drošības mašīna. Jau startā pēc pirmā līkuma Estebans Okons un Serhio Peress nevarēja pārdalīt trasi, tomēr abi spēja turpināt sacensības un stabili cīnījās par vietām pirmajā desmitniekā. Šoreiz, Okonam mēģinot apdzīt Peresu, līdzīga sadurmse jau beidzās krietni bēdīgāk, jo trasē nonāca atlūzas, bet abi piloti turpināja braukt ar caurām riepām. Jāpiemin, ka Okons un Peress jau kādu laiku ir "uz nažiem", un viņu starpā šis nebūt nav pirmais līdzīga veida incidents, ar abiem arī "Force India" vadība šajā jautājumā veikusi pārrunas.

Piloti varēja izmantot izdevību, lai iebrauktu otrajā pitstopā, bet vadošo pilotu starpā atstatumi izlīdzinājās. Jāpiemin, ka Fetela un Rikjardo mašīnai tika uzmontētas mīkstākās ultra soft riepas, kamēr Hamiltons un Botass saņēma cietākās soft riepas.

Hamiltons pa radio sašutis vaicāja, kādēļ drošības mašīna tik ilgi turpināja riņķot trasē, jo atlūzas uz asfalta vairs nebija redzamas. Tāpat viņš sūdzējās, ka tā brauc pārāk lēni, un viņš nespēj uzturēt riepās vajadzīgo temperatūru.

33. apļa beigās, kad līdz finišam bija atlikuši desmit apļi, drošības auto iebrauca boksu celiņā un sacensības atsākās. Fetels jau "Eau Rouge" līkumā bija cieši aiz līdera un "Kemmel" taisnē uzsāka apdzīšanas manevru, taču Hamiltona formula izrādījās gana jaudīga un ātra, lai tomēr nepieļautu vācieša nokļūšanu priekšā pirms tālāk esošā straujā līkuma. Pa to laiku viņiem aiz muguras dramatiskā cīņā "Kemmel" taisnē fantastisks pavērsiens radās cīņā par pēdējo vietu uz pjedestāla, Rikjardo spējot pacelties no piektās uz trešo vietu, kamēr Botass no trešās atkrita uz piekto, bet uz ceturto pozīciju pacēlās Raikonens.

Pēc šiem saspringtajiem notikumiem Hamiltons sāka nedaudz attālināties no Fetela un turpinājumā vairs nepieļāva konkurenta tuvošanos. Finišā Hamiltons iebrauca drošā pirmajā pozīcijā, izcīnot piekto uzvaru sezonā, trešo šajā trasē un jau 58. visā karjerā. Fetels finišu šķērsoja otrais, saglabājot vadību F1 čempionāta kopvērtējumā, tomēr tagad viņa pārsvars pār Hamiltonu sarucis līdz septiņiem punktiem. Uz pjedestāla trešā pakāpiena kāpa Rikjardo, aiz sevis atstājot Raikonenu un Botasu, kuri austrālieti pēdējos apļos apdraudēt nespēja.

Pirmajā desmitniekā tika arī Hilkenbergs, kurš izcīnīja sesto vietu, tālāk sekoja Romēns Grožāns ("Haas"), Felipe Masa ("Williams"), sadursmi ar komandas biedru piedzīvojušais Okons, kā arī Karloss Sainss ("Toro Rosso").

F1 pasaules čempionāta 13. posms jau pēc nedēļas, 3. septembrī notiks Itālijā, Moncā, kas arī ir viena no leģendārākajām trasēm šī sporta veida vēsturē.



Ikšķiles novada pašvaldība Ikšķiles novada pašvaldība Peldu 22, Ikšķile, Ikšķiles n., LV-5052
Ginijatuļina Elvīra Ginijatuļina ElvīraMākslas vingrošana, Spēka Triscīņa, Fitness, Bodibildings, Pilates, Ārstnieciskā vingrošana
FTA
Reģistrēties