28.12.2017. 21:36

"Es viennozīmīgi atcerēšos, ka ar 2017. gada mašīnu bija patīkami braukt," saka Masa, kurš savu ilgo karjeru F1 čempionātā jau noslēdzis. "Braucot ar šo formulu, ir patīkamas sajūtas gan fiziski, gan no centrbēdzes spēka ietekmes. Domāju, ka, lai ar šo mašīnu nobrauktu labu apli, ir jābūt kārtīgam pilotam, nevis tā kā pagātnē, kad riepas vienā brīdī pārstāja strādāt vai arī bija jābrauc kā vecmammai. Tagad jābrauc kā pilotam."

Masa atzīst, ka iepriekš līdzīgas sajūtas bijušas pirms apmēram desmit gadiem: "Līdzīgi bija ap 2006., 2007. vai 2008. gadu vai vēl agrāk. Šī mašīna spēj pieņemt visu, tāpēc pilotam ir jāriskē un jābrauc kārtīgi, agresīvā manierē."

Masa "Formulā 1" debitēja 2002. gadā "Sauber" komandā, vēlāk pārstāvot arī "Ferrari" un "Williams". Viņam bijusi iespēja sacīkstēs startēt gan ar V10 un V8 atmosfēriskajiem motoriem, gan V6 turbo dzinējiem, kas tiek izmantoti kopš 2014. gada. Sportists pauž, ka lielākā problēma, ko aizvien nav izdevies atrisināt - apdzīšanas.

"Domāju, ka vienīgais, kas vēl būtu jāmaina - jāsaprot, kā mašīnas braukšanas laikā varētu sekot cieši viena otrai," atzīst Masa. "Piespēdējspēks var būt tāds kā šobrīd, bet ir vajadzīgs gaiss. Ja braucot aiz priekšā esošās mašīnas nav gaisa, zūd piespēdējspēks un tiek zaudēta saķere ar asfaltu. Jaunajiem F1 īpašniekiem ir jānoskaidro, kā jāizmaina mašīnas grīda vai citas lietas, lai tās varētu braukt ciešāk viena aiz otras, un tas būtu labi arī no šova viedokļa."

Nesen "Liberty Media" nāca klajā ar ideju pārbaudīt trases un mainīt to konfigurācijas gadījumos, kad apdzīšana ir apgrūtināta. Masa gan uzskata, ka trasēs nav lielākā vaina, daudz labāku efektu varētu panākt veicot izmaiņas mašīnām.

Izmantotie resursi:Motorsport.com: F1 News, MotoGP, Le Mans...



Bebra, Bebrenes pagasta slēpošanas Bebrene, "Tehnikums", Bebrenes p., Ilūkstes n., LV-5439
Рерих Янис Рерих ЯнисГреко-римская борьба, Борьба на поясах, Пляжная борьба
Регистрация