16.10.2016. 10:36

Dalībnieku sapulcē sportisti piekrita piedāvājumam kvalifikācijas sērijas aizvadīt visām klasēm (izņemot LADA) kopā. Tas finālu intrigu klasēs atsevišķi saglabāja līdz beidzamam.

Super 1600 klasē dalībnieku bija šķietami maz – pieci -, taču visi gluži vai vienādos spēkos. Līdz ar to cīņas bija aizraujošas līdz pat pēdējiem metriem. Finālā pēc dažādām aktivitātēm gan ar Džokera apļa palīdzību, gan tiešās cīņās uzvaru sasniedza Lauris Vīgants. Lauris, kurš startēja ar bijušā krosa čempiona Reiņa Lilienšteina VW Golf II, rallijkrosā piedzīvoja debijas sacīksti, tomēr par iesācēju dēvētu viņu nevar – aiz muguras milzīga pieredze kartingā un autošosejā.

Aiz viņa otro vietu sasniedza Edijs Ošs, bet trešais – Eliss Dukaļskis. Par pjedestālu līdz pēdējiem metriem cīnījās arī Ingus Beļakovs. Savukārt kopvērtējuma līderis Reinis Safonovs aizvadīja sev neraksturīgi agresīvu cīņu, kas noslēdzās ar izstāšanos finālā. Reinis gan izglābās no problēmām, saglabājot kopvērtējuma uzvaru, par trim punktiem apsteidzot Dukaļski.

Touring 2000 klasē jau treniņos drāmu piedzīvoja brāļi Spīķi – Mārtiņam motora defekts, Jurim – ātrumkārbas problēmas. Šķiet, komandai sāk prasīties pēc augstāku spēku palīdzības. Ar Jura Ford Puma nedēļu pirms sacīkstes treniņos bez problēmām veikti aptuveni 30 apļi…

Jurim tas nozīmēja atteikšanos no cīņas par kopvērtējuma uzvaru ar Artūru Pumpuru. Tas izglāba Pumpuru, jo dienas gaitā Artūra auto mocījās ar pusass problēmām, kas ļāva puslīdz kvalitatīvi aizvadīt pusfinālu un pusi no finālbrauciena. Šāda situācija, savukārt, radīja iespēju par kopvērtējuma uzvaru cīnīties Viesturam Tilgasam. Lielu daļu no Pumpura pārsvara viņš nodzēsa jau kvalifikācijā, pārējais palika tiešā cīņā starp abiem.

Finālā Pumpurs uz brīdi pat nonāca līderpozīcijā, taču brauciena vidū pusass plīsa vēlreiz, liekot Arrtūram izstāties, pa ceļam neveiksmīgi izslēdzot no cīņas arī sekojušo Kristapu Grunti.

Vadībā nonāca Māris Druva, kuram sekoja Raimonds Mūrnieks. Priekšpēdējā apļa beigās Mūrnieks meža grunts cilpā atrada iekšmalu, kuras, Druvasprāt, tur nemaz nebija, aizlaužoties garām un gūstot uzvaru. Situācija pēc tam vēl tika izskatīta, taču rezultāti nemainījās – Raimonds pirmais, Māris otrais, bet Tilgasam trešā vieta. Viesturam pāris punktu pietrūka līdz kopvērtējuma uzvarai, Latvijas kauss Pumpura īpašumā.

LADA RX klasē galvenie uzvaras dalītāji sezonas kopvērtējumā bija Ivars Joelis un Ivo Traubergs. Abu gaitas pēdējā posmā bija līdzīgas līdz trešajai kvalifikācijai, kad Traubergs, dzenoties pakaļ Ronaldam Baldiņam, trāpīja tiltiņa margu galā kalna līkuma iekšmalā, apmetot savu auto uz sāniem. Vēlāk pusfinālā Ivo vēl saņēma izslēgšanu no brauciena par konkurenta sagriešanu cīņā par finālu, ar ko kopvērtējuma liktenis arī bija izlemts. Tiesa, ne pārāk spoža sacīkste padevās arī Joelim, kurš pusfinālā palika ceturtais un finālā netika.

Dienas gaitā pārliecinošs bija Baldiņš, gūstot uzvaru arī finālā. Aizraujošās sekotāju cīņās otro vietu sasniedza Mārtiņš Svilis, bet trešais – Valters Liepiņš.

Pēdējā brīdī sacīkstē ienāca arī nosacīta SuperCar klase – Ints Jeršovs ar pilnpiedziņas Audi, Edmunds Ērglis ar BMW un Andrejs Lajevskis ar Mercedes, kurš sezonas sākumā tika gatavot folkreisam. Neskatoties uz dažādo un nelielo tehnikas piedāvājumu, arī šajā klasē cīņas līdz pēdējiem metriem. Finišam pirmajā vietā tuvojās Ērglis, taču Jeršovs, kurš brauciena laikā uz asfalta piedzīvoja sagriešanos, meža cilpu veica pa ārmalu. Edmunds to pamanīja, sākot spiest Inta mašīnu apmalē, taču Jeršovs izkārpījās no smilšu sanesuma, un izlauzās pirmajā vietā.

Līdz ar šo sacīksti LAF Krosa komisijas sezona rallijkrosā, autokrosā un folkreisā noslēgusies.

Izmantotie resursi:Autocross.lv



Čigurs Antons Čigurs Antons Džudo, Sambo
FTA
Reģistrēties