17.03.2014. 09:04
Austrālijas Grand Prix ir noslēdzies bez milzīgiem

Pilna vērsija:

, Diena.lv, Sports

Tostarp Kevins Magnusens ir McLaren debitants, un šis fakts vien ir apliecinājums viņa līmenim, jo pēdējais McLaren debitants bija Luiss Hemiltons un mēs visi atceramies, ko jaunais brits paveica savā debijas sezonā 2007. gadā - viņš kļuva par vicečempionu. Interesanti, ka šī bija pirmā reize kopš 1997. gada Ungārijas Grand Prix, kad uz goda pjedestāla kāpa divi bijušo F-1 pilotu dēli - toreiz tie bija Žila Vilnēva un Grehema Hila atvases Žaks Vilnēvs un Deimonds Hils, bet šoreiz Kekes Rosberga un Jana Magnusena (pirmā sacīkste McLaren sastāvā) dēli.

Simboliski, ka tieši Formulas 1 jaunā paaudze šīs sezonas pirmajā posmā Austrālijā nodemonstrēja spilgtāko, saturīgāko un, pats galvenais, rezultatīvāko sniegumu. Ļoti iespējams, visaptverošā tehnoloģiskā revolūcija Formulā 1 pirms šīs sezonas ir ļāvusi jaunajiem pilotiem nodemonstrēt savas mūsdienās vitāli svarīgās pielāgošanās spējas, jo viņi pēdējo dekādi nav «ierūsējuši» stabilajā V8 dzinēju ērā. Kamēr ēnā palika tādi piloti kā Reikenens, Alonso vai pat Batons, prožektoru gaismā Melburnā bija jau pieminētais Rikjardo un divi GP3 sēriju bijušie čempioni - Williams pilots Valteri Botass un Toro Rosso debitants krievs Daņila Kvjats, kurš svētdien 19 gadu 10 mēnešu un 18 dienu vecumā kļuva par jaunāko punktus izcīnījušo pilotu Formulas 1 vēsturē.

Stratēģija un operatīva spēja reaģēt uz notikumiem vai konkurentu manevriem sacīkstēs šogad būs vēl nozīmīgāks faktors ceļā uz uzvaru nekā iepriekš, jo klāt nācis vēl viens stratēģijas aspekts - degvielas taupīšana. Pilotiem pieejami pat astoņi dažādi degmaisījuma (degvielas un gaisa maisījuma) režīmi un reģenerācijas iekārtu jaudas atdeves regulējumi, lai atkarībā no situācijas trasē kontrolētu degvielas patēriņu. Šos astoņus (pirmais - agresīvākais, astotais - maksimālai degvielas taupīšanai) režīmus pilots pārslēdz uz stūres un papildus tam kritiskos apdzīšanas brīžos viņš var nospiest «Boost» pogu, kas, ignorējot iepriekšējos regulējumus, dod pieeju maksimālai jaudai un agresīvam paātrinājumam. Tas nozīmē, ka pilotu spējai žonglēt ar vairākiem uzdevumiem vienlaikus un redzēt kopējo ainu, situāciju trasē būs vēl lielāka nozīme. Lai uzvarētu, sen vairs nepietiek ar smagu labo kāju un veiklām roku kustībām.



Ginijatuļina Elvīra Ginijatuļina ElvīraMākslas vingrošana, Spēka Triscīņa, Fitness, Bodibildings, Pilates, Ārstnieciskā vingrošana
FTA
Reģistrēties