15.02.2017. 19:16

NBA burbulis izplešas kā Volstrītas akciju tirgi savos labākajos gados, liecina pieejamā informācija. Piemēram, 2012. gadā līgas klubu vidējā vērtība bija 390 miljoni ASV dolāru, turpretī 2017. gadā tā pieaugusi līdz 1,36 miljardiem dolāru, piecās sezonās palielinoties 3,5 reizes.

Lielāko vērtības pieaugumu deva NBA noslēgtais mediju līgums ar ESPN un TNT, kura deviņos darbības gados (2016-2025) līga saņems 24 miljardus dolāru. Lai gan pastāv viedoklis, ka darījums nebūs dzīvotspējīgs, līga cenšas dzīvot pēc optimistiskā scenārija un cipari kāpj debesīs.

NBA biznesa modelis koncentrējas ap ASV lielākajiem tirgiem – Ņujorku un Losandželosu. "Knicks" un "Lakers" pēdējās trīsarpus sezonās zaudēja 68% spēļu, taču klubu biznesu tas nav spējis negatīvi ietekmēt. “Madison Square Garden” tiek izpārdots, neatkarīgi no rezultātiem.

“Knicks” otro gadu pēc kārtas ir NBA vērtīgākais klubs. Komandas vērtība pieaugusi par 10%, sasniedzot 3,3 miljardus ASV dolāru. “Knicks” nav tikusi izslēgšanas spēlēs kopš 2013. gada, bet “Madison Square Garden” renovācija 1 miljarda dolāru vērtībā piesaistījusi jaunus sponsorus un ļāvusi paaugstināt biļešu cenas.

Kristapa Porziņģa pirmajā gadā "Knicks" ar 32-50 bilanci ieguva NBA rekordpeļņu – 141 miljonu dolāru. Tā bija pirmā sezona, kurā klubam bija spēkā vietējais televīzijas līgums ar MSG – telekompānija samaksāja 100 miljonus dolāru (salīdzinājumam, 2014. gada sezonā – 37 miljonus).

“Lakers” 2016. gada sezona sportiski bija sliktākā vēsturē, taču kluba vērtība pieauga par 11%, sasniedzot 3,0 miljardus dolāru. Daļēji tas tika saistīts ar Kobes Braienta atvadu sezonu – “Staples Center” tika izpārdots, bet biļetes laukuma malā maksāja 2 750 dolārus par spēli.

Losandželosas bagātākā komanda 2016. gada sezonā nopelnīja 119 miljonus dolāru, atpaliekot tikai no “Knicks”. Braienta pēdējā mājas spēlē klubs pārdeva Kobes atribūtiku par 1,2 miljoniem, sasniedzot vienas dienas pārdošanas rekordu.

Kamēr “Knicks” un “Lakers” peldējās naudā, visstraujāk pieauga Sanfrancisko aglomerācijā bāzētā “Golden State Warriors” vērtība. “Kareivjiem” trešo sezonu pēc kārtas ir labākā bilance līgā, bet kluba vērtība pieaugusi par 37%, sasniedzot 2,6 miljardus dolāru (kāpums no sestās uz trešo vietu).

“Warriors” vērtību veido: Sanfrancisko aglomerācijas tirgus (1,1 miljards), arēna (681 miljons), zīmols (423 miljoni) un sporta ienākumi (412 miljoni). Kluba reitingi (9,8) kabeļtelevīzijā pērn vairāk nekā divkāršojās, bet abonementu īpašnieki atjaunoja vairāk nekā 99,5% abonementu.

Dzīvajā rindā uz “Warriors” abonementiem gaida 32 000 cilvēku. Pērn “kareivji” mājās aizvadīja 14 “play-off” spēles, ienākumiem vidēji sasniedzot 10 miljonus dolāru par spēli. "Warriors" līgai pārskaitīja 25% ienākumu no izslēgšanas spēlēm iepriekš noteikto 45% vietā.

Ņemot vērā minēto, īpašnieki paaugstināja biļešu cenas par 15-25%, nemaz nerunājot par izslēgšanas spēlēm. Šogad nolemts nedaudz piebremzēt – “play-off” pirmajās trīs kārtās cenas būs tādas pašas kā 2016. gadā.

“Warriors” gatavojas vēl vairāk palielināt kluba vērtību pēc privāti finansētas arēnas uzcelšanas Sanfrancisko. Vienu miljardu dolāru vērtā ēka tiks atklāta 2019. gadā “Mission Bay” rajonā. Pirmajos 20 gados arēna nesīs “Chase” bankas vārdu – tiesības pārdotas par 300 miljoniem dolāru.

Klubu īpašniekiem ir zelta laikmets. Daudzi investori vēlas nopirkt komandas, taču gandrīz neviens nevēlas pārdot. Peļņa sasniegusi rekordlīmeni – vidēji 31 miljonu komandai. Summā tie ir vairāk nekā 900 miljonu dolāru, tiesa, Ņujorka, Losandželosa un Sanfrancisko nosmeļ apmēram pusi.

Izmantotie resursi:https://www.forbes.com/sites/kurtba...https://www.forbes.com/sites/christ...



get_link function have no all arguments: [Array ( [input_module] => 2 [id] => 0 ) ]
Current category is: [Ziņas]. ID: [591]
Bojāre Olga Bojāre OlgaBokss, Aerobika
FTA
Reģistrēties