28.03.2017. 15:33

2017. gada spēkrati ir kļuvuši platāki, ātrāki un ar lielāku saķeri - neviena no šīm īpašībām, lai gan ir šķietami pievilcīga, neuzlabo apdzīšanas iespējas sacensībās.

Sacensību beigu daļā Niko Hilkenbergs bija ievērojami ātrāks par Estebanu Okonu, tomēr apdzīt konkurentu tā arī nespēja. Vācietis pēc finiša skaidroja, ka to vienkārši neesot bijis iespējams izdarīt.

"Es cerēju, ka ar mīkstā sastāva riepām viņam būs grūtāk, jo pats tobrīd braucu ar ultramīkstajām riepām," skaidro Hilkenbergs. "Tomēr es ātri sapratu, ka nekas nesanāks. Ar šīm mašīnām apdzīt ir gandrīz neiespējami. Es, iespējams, varēju pabraukt par kādu sekundi aplī ātrāk, bet apdzīt vienalga nebija iespējams."

Hilkenberga viedoklim pievienojas Serhio Peress, kurš saka, ka tagad nepieciešams daudz lielāks ātruma pārspēks, lai apdzītu konkurentus.

"Apdzīt tagad ir grūtāk, jo bremzēšanas zonas ir īsākas, riepas dilst lēnāk un arī tās zonas, kur saķeres līmenis ir samazināts, tagad ir īsākas," atzīst Peress. "Ja iepriekš ar pusotru sekundi aplī ātrāku mašīnu bija pietiekami, tagad apdzīšanai, iespējams, nepieciešamas jau divas sekundes aplī ātrāka formula."

Līdzīgās domās turklāt ir arī vadošie piloti. Lūiss Hamiltons pēc sacīkstēm apgalvoja, ka šobrīd problēmas apdzīt "iespējams, ir lielākas nekā jebkad", un brits uzskata, ka visticamāk tā tas būs visās trasēs. Makss Verstapens tikmēr atzina, ka problēmas ar mašīnas vadīšanu sākušās tiklīdz viņš nokļuva divu sekunžu attālumā no Kimi Raikonena.

Pozitīvāk noskaņots Raikonens: "Formulā 1 apdzīt nekad nav bijis viegli. Šis bija tikai pirmais posms un šī, teiksim tā, ir tālu no standarta F1 trases. Dažās trasēs šogad apdzīt būs vieglāk, citās tas būs grūtāk. Redzēsim, kā būs nākamajos posmos."

Izmantotie resursi:Motorsport.com: F1 News, MotoGP, Le Mans...



Kokoro, džudo klubs Gobas 15a, Rīga, LV-1016
Čigurs Antons Čigurs Antons Džudo, Sambo
FTA
Reģistrēties