09.02.2017. 17:22

Itālijā pirmajā braucienā cīnījies ar Horhi Prado, tad "piedzina" rokas un paliki ceturtais, bet finālā uzvarēji savā klasē. Vai bija grūti?

Pauls Jonass: "Tās man bija pirmās sacīkstes kopš Loketā piedzīvotā kritiena - pirmais motokross pusgada laikā. Kad devos uz starta, nejutos satraucies, bet kaut kur iekšā stress vēl tomēr bija, tāpat radās problēmas ar rokām. Bet tā tas bija tikai pirmajā braucienā, kad trase bija plaši braucama. Superfinālā gāja labāk, lai gan arī šīs sacensības nevarētu nosaukt par ļoti labām, tomēr tās izvērtās labākas. Anglijā uzvarēju MX2 klasē, bet ar savu braukšanu aizvien īsti apmierināts nebiju - bija labi, bet vēl nepieciešami uzlabojumi. Tik daudz braucis nebiju kopš jūlija, bet vēl pirms pasaules čempionāta aizvadīšu sacīkstes Francijā, Lakapellē."

Hokstonas trase bija diezgan pauguraina. Vai tev šādas trases iet pie sirds?

P.J.: "Šīs sacensības man deva iespēju labi sagatavoties sezonai. Dienas programma bija saspringta - kvalifikācija un visi trīs finālbraucieni notika ar ļoti maziem starplaikiem, tāpēc tā bija laba iespēja patrenēt izturību pirms "Grand Prix" sacīkstēm. Šī ir ļoti dabiska reljefa trase, bet gaidīju, ka tā būs ar mīkstāku segumu, tomēr mīksts tas bija tikai virsotnēs, bet apakšā segums izrādījās ciets un viltīgs. Tas padarīja šo trasi grūtu, dažviet varēja braukt ātri, bet citās vietās bija slapjš un slidens, tāpēc bija jāuzmanās, lai nenokristu. Bet, kā jau teicu, tas bija ļoti labs treniņš, tāpat šī bija pirmā reize, kad braucu Hokstonā, tādēļ tas bija īpašs notikums. Nebiju arī gaidījis, ka ieraudzīšu trases malā tik daudz līdzjutējus."

Atgriežoties pie pērn Čehijā piedzīvotā kritiena, gribu vaicāt, vai nebija tā, ka sekas varēja būt vēl smagākas nekā bija?

P.J.: "Jā, pēc negadījuma uz brīdi atslēdzos, bet, par laimi, neko nebiju salauzis. Es daudz strādāju pie tā, lai būtu lokans, kas palīdz arī kritienu gadījumā. Esmu pateicīgs treneris Villijam Lindenam, kurš spiež mani veikt vingrošanas uzdevumus un tamlīdzīgas lietas. Man ļoti paveicās, ka pēc šādas avārijas sekas nebija sliktākas. Divus mēnešus nācās atpūsties, bet pēc tam atkal atgriezos uz motocikla un kopš tā laika nekādu problēmu nav bijis."

Tevi šobrīd braukšanā trenē Marks de Rīvers. Kā norit sadarbība?

P.J.: "Uz pilnu slodzi strādāt ar Marku sāku oktobrī, kad pirmo reizi atgriezos uz motocikla pēc kritiena. Viss ir ļoti, ļoti labi, esmu ļoti apmierināts ar to, kā viss iet uz priekšu, viņš man palīdz it visā, ieskaitot mentāli. Fizisko sagatavošanos es veicu kopā ar Villiju Lindenu, bet Marks vairāk palīdz ar braukšanu, dod daudzus padomus. Atšķirība no pagājušā gada ir ļoti jūtama. Pērn es lielākoties trasē biju viens pats, bet tagad viņš vienmēr ir līdzās un palīdz man uzlabot sniegumu."

Iepriekš tevi trenēja Stefans Evertss. Vai tas ir nozīmīgi, ka ar tevi strādā kāds no bijušajiem braucējiem?

P.J.: "Jā, tas ir patiesi svarīgi, lai līdzās būtu kāds pieredzējis cilvēks - iepriekš tas bija Stefans, bet tagad Marks. Man patīk, ja kāds var pateikt, ko jādara, lai uzlabotu sniegumu. Tas palīdz arī nostiprināt pārliecību par sevi un dažkārt arī būt daudz atbrīvotākam. Dažreiz viņi tev liek strādāt smagāk, bet citreiz piespiež atpūsties. Viņi spēj paskatīties uz manu braukšanas prasmi no malas, redzēt, ko es daru."

Vai jūti, ka uz sacīkstēm Katarā būsi 100% gatavs? Un uz kādiem rezultātiem tēmē?

P.J.: "Jūtos ļoti labi, bet pirms pasaules čempionāta posma Katarā mums plānotas vēl vienas sacīkstes. Sezona būs ļoti, ļoti gara. Gribu ierasties uz katru posmu un parādīt sevi no labākās puses, izbaudīt braukšanu, bet sezonas beigās arī redzēsim, kāds būs rezultāts. Gribu parādīt stabilitāti un savu labāko sniegumu."

Jau iepriekšējos gados varēja redzēt, ka tev ir labs ātrums - pirms diviem gadiem cīnījies ar tagadējo MXGP čempionu Timu Gajseru un bieži biji ātrāks par viņu. Vai parādītais ātrums dod pārliecību, ka vari cīnīties par titulu?

P.J.: "Cenšos par to daudz nedomāt. Mēģinu vienkārši parādīt sevi no labākās puses ik reizi, kad esmu uz motocikla, arī treniņu laikā. Gribu būt gatavs cīņai un neskatos uz citiem. Jūtos labi, un tas ir svarīgi. Kā ies, to redzēsim pēc tam."

Zinu, ka varbūt ne īpaši gribi runāt par citiem braucējiem, bet tagad, kad Džefrijs Herlingss aizgājis uz MXGP klasi, cerības tiek liktas gan uz Tevi un Džeremiju Sīveru, gan jaunajiem talantiem, kas tikko ienākuši čempionātā. Vai tas ir aizraujoši, kad, sākoties sezonai, zini, ka tituls ir sasniedzams mērķis?

P.J.: "Jā, tagad, kad Džefrijs būs prom, cīņa par titulu kļūs daudz atvērtāka. Vairākus gadus viņš bija virsotnē, bet tagad daudzi braucēji redz, ka titulu būs iespējams iegūt. Iepriekš, kad Džefrijs guva savainojumus, redzējām, ka citi to izmanto, sākot braukt ar pilnu atdevi. Čempionātam tas nāks tikai par labu, šis solās būt labs gads."

2015. gadā tu jau cīnījies par uzvarām posmos un čempiona titulu. Vai šī pieredze tev palīdzēs šajā gadā?

P.J.: "Redzēsim! 2015. gads man izvērtās lielisks, tā bija mana pirmā pilnā sezona pasaules čempionātā, tāpēc bija pārsteidzoši iegūt sarkano līdera plāksni un kādu laiku būt kopvērtējuma vadībā. Toreiz tam nebiju gatavs, bet, kā būs šogad, kad strādāju kopā ar Marku - redzēsim. Katrā ziņā, uz titulu nekoncentrēsimies. Gribu pilnībā koncentrēties tikai pats uz sevi, aizvadīt visus 19 posmus un tad arī skatīties, cik augstu esmu ticis."

Izmantotie resursi:GateDrop.com - Latest Motocross and Supercross...



Aglonas vidusskolas sporta halle Aglona, Daugavpils 6b, Aglonas p., Aglonas n., LV-5304
Kapitaņņikovs Semjons Brīvā cīņa, Brīva cīņa sivietēm, Pludmales cīņa
FTA
Reģistrēties