09.06.2015. 14:53
Nākamajā sezonā pasaules čempionāta posmu motokrosā blakusvāģiem vēlas rīkot arī Viļakas trase «Baltais briedis», kas kopā Latvijas sacensību skaitu palielinātu jau līdz trim, sarunā ar pastāstīja Latvijas Motosporta federācijas (LaMSF) ģenerālsekretārs Kaspars Kuļikovs.

Pilna vērsija:

, apollo.lv, Sports

Šosezon jau divdesmito reizi pasaules čempionāta posms notiks Ķeguma trasē «Zelta zirgs», bet aizvadītajā nedēļas nogalē prestižās sacensības pirmoreiz vēsturē tika aizvadītas Vecumnieku novada Stelpes pagasta «Pīlādžu» mototrasē.

«25. un 26.jūlijā Viļakā risināsies Latvijas čempionāta posms, kura laikā notiks arī sacensības blakusvāģiem un kvadricikliem. Uz tām ieradīsies arī Starptautiskās Motosporta federācijas (FIM) pārstāvis, kurš inspektēs trasi,» stāstīja Kuļikovs. «Pēc tam arī sapratīsim, cik daudz nepieciešams investēt, lai tā būtu atbilstoša noteikumiem.»

«Viļakas trase savā reljefā, platumā un citos rādītājos ir ļoti pateicīga tieši blakusvāģiem un kvadricikliem. Tā potenciāli būtu ļoti laba pasaules čempionātam,» stāstīja Kuļikovs, paužot, ka trase pirms pāris gadiem atdzimusi, pateicoties Ērika Eizāna entuziasmam.

Kuļikovs pauda, ka vien pēc FIM inspekcijas būs saprotams, ko trasē nepieciešams uzlabot, jo pašlaik ir bažas par tai apkārt esošo infrastruktūru - motociklu mazgājamajām zonām, remonta zonām, trases laistīšanu, kas nav automatizēta. Ja to visu būs iespējams finansiāli nosegt, tad Viļaka pretendēs uz sacensību organizēšanu.

«Sacensības Viļakā būtu kā sapņa piepildījums, jo trase blakusvāģiem un kvadricikliem ir pasakaina,» teica LaMSF ģenerālsekretārs.

«Pagaidām izskatās, ka mums nākamajā sezonā ir trīs potenciālie pasaules čempionāta posmu organizatori. Saistībā ar Stelpi noteikti vēl jāpaiet aptuveni divām nedēļām, lai organizatori saprastu šī gada bilanci un pieņemtu lēmumu par nākamo sezonu, bet neoficiāli viņi tādu vēlmi pauduši,» stāstīja Kuļikovs. «Kaut Ķegumā sacensības notiks jau divdesmito gadu, jaunais organizators Kristers Serģis tās rīkos pirmoreiz. Jautājums, vai viņš vēlēsies tās organizēt arī nākamgad, noteikt būs skaidrs vien pēc augusta posma.»

Kuļikovs atzina, ka sacensību organizēšanai ir nepieciešami sponsori, jo bez tiem organizatoriem nav iespējams to paveikt kaut «pa nullēm».

«Vēl nezinām, kā FIM reaģēs uz trim posmiem Latvijā - viņi katru gadu grib organizēt 15 posmus, un jautājums, vai pietiks kalendārā vietas,» stāstīja LaMSF ģenerālsekretārs.

Runājot par nupat aizvadītajām sacensībām Stelpē, Kuļikovs atzina, ka, protams, bija niansītes, ko cilvēki no malas nepamana, tomēr kopumā pirmajā reizē visi bijuši pārsteigti par pasākuma labo kvalitāti.

«Kaut trase ir citādāka un tā saucamā stadiona krosa formāta, sportisti bija ļoti apmierināti. Čempionāts tikai iegūst, ja trases ir atšķirīgas,» uzsvēra Kuļikovs.

Kaut sākotnēji organizatori ziņoja, ka sacensībām pieteikušās 36 ekipāžas, uz starta stājās vien 24 blakusvāģi.

«Galvenais iemesls mazajam ekipāžu skaitam bija traumas, jo pēdējās divās nedēļās dalībnieki viens pēc otra atteicās no starta. Savukārt vēl vienai ekipāžai pa ceļam uz Latviju saplīsa mikroautobuss,» stāstīja Kuļikovs, atgādinot, ka traumēts ir arī pagājušās sezonas pasaules čempions Bens Andriasens no Beļģijas. «Iemeslus, ka Latvija būtu par tālu, nedzirdējām. Pasaules čempionāts blakusvāģiem pie mums notiek jau divdesmito sezonu, un visi zina, kas ir Latvija, ko šeit ēd.»

Kuļikovs atzina, ka pasaules čempionātam paralēli notikušajās sacensībās blakusvāģiem veterāniem kādam no sportistiem tika norauts pirksta gals, bet profesionālie sportisti iztika pilnībā bez traumām.

«Pasaules čempionāta sacensībās blakusvāģiem un Eiropas čempionātā kvadricikliem nebija kritienu un traumu, kas savā veidā ir labs rādītājs, jo Stelpes trase nav traumatiska un ir pareizi sagatavota,» stāstīja LaMSF ģenerālsekretārs. «Tā ir smaga amatieriem un iesācējiem, bet pasaules čempionāta līmenim pilnībā atbilstoša.»

Pirms šīs sezonas divi pasaules čempionāta motokrosā blakusvāģiem posmi viena gada laikā Latvijā iepriekšējo reizi notika 2005.gadā, kad sacensības uzņēma Cēsis un Ķegums. Kas līdzīgs bija plānots arī 2007.gadā, tomēr toreiz iecere neīstenojās.



MonAuto Carting, sporta klubs Skrīveri, Vēja 5, Skrīveru n., LV-5125
Kušnira Natālija Kušnira NatālijaFitness, Aerobika, Body-Bike
FTA
Reģistrēties