01.08.2013. 10:45
Trasē atpazīstams ar aso un agresīvo braukšanas stilu, Romēns Grožāns nav tas pilots, kuru konkurenti alkst ieraudzīt sev līdzās sacensību gaitā. Lotos komandas pārstāvis šosezon divreiz izcīnījis trešo vietu Pirmās formulas posmos, taču viņš pats atzīst, ka pietrūkst stabilitātes, lai nostiprinātos starp vadošajiem braucējiem.

Pilna vērsija:

, Diena.lv, Sports

Iepriekš tikāmies 2009. gadā, kad sezonas otrajā daļā debitēji Formulā 1, taču sezonas izskaņā tomēr zaudēji vietu komandā!

Tās ir labas atmiņas, jo debitēju F1. Pirmā pieredze, lai arī tie posmi bija ļoti smagi.

Pāris gadu reabilitējies AutoGP un GP2 sacīkstēs...

Tie noteikti bija smagāki (smejas). Protams, es F-1 ienācu nepareizajā laikā un nepareizajā vietā. Tajā pašā laikā man bija jāizmanto šī iespēja, jo tā varēja būt vienīgā iespēja manā karjerā startēt F-1 sacīkstēs, par ko biju sapņojis jau kopš bērna kājas. Tās sezonas izskaņā es nebiju priecīgs par notikušo, bet no otras puses es biju startējis vismaz pāris Formula 1 posmos, un tas jau ir daudz. Tāpēc esmu jo laimīgāks, ka man izdevās atgriezties F-1 un tagad pat varu kāpt uz goda pjedestāla. Sezonas GT, AutoGP un GP2 čempionātos mani padarīja tikai spēcīgāku - tas viennozīmīgi bija pareizais solis atpakaļ, lai spertu divus uz priekšu.

Tev ir izdevies kāpt uz goda pjedestāla, bet kas nepieciešams, lai beidzot izcīnītu pirmo uzvaru?

Tas ir grūti. Patiesībā tas ir viss kopā - mašīna, trase, stratēģija, laiks, pilots. Visas šīs lietas ir ļoti svarīgas, lai izcīnītu uzvaru F-1. Pāris reižu esmu bijis ļoti tuvu tam. Es ļoti ceru, ka man šī uzvara vēl ir priekšā, jo atgriezties F-1 bija ļoti grūti un nebūtu slikti nokļūt līdz pašai virsotnei.

Kādu uzdevumu ir izvirzījusi komanda, lai tu nodrošinātu vietu Lotus arī nākamajā gadā?

Es vienmēr cenšos uzrādīt labāko rezultātu, taču pats galvenais ir iegūt stabilitāti.

Esi izteicies, ka labi sadzīvo ar komandas biedru Kimi Reikenenu. Vai tas nozīmē, ka daudz sarunājaties vai arī nerunājat nemaz?

(Smejas) Viņš ir lielisks komandas biedrs un paraugs, kuram līdzināties, jo tādu stabilitāti vēl vajag pameklēt. Mēs abi kopā strādājam, lai uzlabotu formulu, taču ar to mūsu attiecības arī beidzas. Visi zina, ka Kimi ir īpašs, viņš daudz nerunā. Kad esam sapulcēs kopā ar inženieriem, tad apmaināmies ar visiem datiem, tomēr citā laikā īpaši par savām pārdomām un idejām nerunājam.

Kādēļ šobrīd Kimi ir vismaz divreiz vairāk punktu nekā tev?

Man bija tehniskas problēmas, arī neveiksmes, kā arī pats pieļāvu kļūdas. Turklāt neizdevās sezonas sākums.

Pērn Ungārijā tev ar Kimi bija lieliska cīņa par goda pjedestāla pozīciju, bet šogad vairākas reizes komanda iejaucās jūsu cīņā un deva priekšroku Kimi. Vai Lotus vairs nebūs cīņa starp komandas biedriem?

Es domāju, ka būs noteikti. Vācijā mums bija laba stratēģija, kas deva cerības pat uz uzvaru. Pēdējā sacīkstes nogrieznī man bija tā pati stratēģija, kas Sebastianam Fetelam, kamēr Kimi izvēlējās citu taktiku ar mīkstajām riepām, un viņš sacīkstes izskaņā bija krietni ātrāks. Protams, no komandas puses bija loģiski palaist viņu priekšā man un censties izcīnīt uzvaru. Taču, ja mums būs vienāda stratēģija, mēs cīnīsimies par pozīciju.



Latvijas Svarbumbu celšanas asociācija Saules 110-45, Ventspils, LV-3601
Alksne Inta Aerobika, Peldēšana
FTA
Reģistrēties