05.07.2016. 11:11
Nav perfektas metodes, kā riteņbraukšanā atklāt velosipēdos paslēptos motorus, norādījis šo ierīču izgudrotājs ungārs Ištvāns Varjašs.

Starptautiskā Riteņbraukšanas savienība (UCI) maijā apgalvoja, ka jaunā magnētiskā pārbaudes ierīce, kas šogad ieviesta profesionālajā riteņbraukšanā, atklās jebkāda veida mehānisko dopingu.

Šogad pirmo reizi pārbaudes veic arī prestižajā daudzdienu velobraucienā «Tour de France». Tomēr Varjašs apgalvo, ka «nav perfektas metodes», kā paslēptos motorus atklāt.

Saistītie raksti

«Termālās kameras vienmēr nenostrādā, it sevišķi, ja motors ir izslēgts pārbaudes laikā. Riteņbraucēji nekrāpjas vienatnē, dažreiz motors tiek ieslēgts no attāluma,» pastāstīja Varjašs.

Izgudrotājs ieteicis risinājumu, kā varētu krāpniekus atklāt. «Braucēji vienkārši jāpārbauda uz kalna, nosakot viņu maksimālās spējas. Ja tās braucienā tiek pārsniegtas par 5%, tā noteikti būs krāpšana.»

Beļģu riteņbraucēja Vemke van den Drīše gada sākumā kļuva par pirmo pieķerto mehāniskā dopinga izmantošanā. Pasaules čempionātā riteņbraukšanas krosā U-23 vecuma grupā viņa startēja ar riteni, kas bija aprīkots ar motoru.

19 gadus vecā van den Drīše tika uzskatīta par vienu no favorītēm U-23 vecuma grupā sievietēm, taču sportistei par krāpšanos tika piespriesta sešu gadu diskvalifikācija un 18 000 eiro naudas sods.



Preiļu 1. pamatskola Preiļu 1. pamatskola Daugavpils 34, Preiļi, Preiļu n., LV-5301
Rērihs Jānis Rērihs JānisGrieķu-romiešu cīņa, Jostu cīņa, Pludmales cīņa
FTA
Reģistrēties