13.08.2014. 08:41
Aizvadītās nedēļas nogalē Tatarstānas galvaspilsētā Kazaņā norisinājās Krievijas drifta seriāla piektais posms, kurā uzvaru izcīnīja latviešu braucējs Gvido Elksnis no «Evil Empire» komandas.

Kazaņas trasi ir projektējis pazīstamais arhitekts Hermans Tilke, kurš 1984.gadā nodibināja uzņēmumu «Tilke Engineering». 59 gadus vecais vācietis savu roku ir pielicis daudzās trasēs, kuras autokartē parādījušās pēc 2000.gada. Tilke ir projektējis ne tikai Kazaņas trasi un Kandavas kartinga trasi, bet arī piedalījies Maskavas un jaunās Soču trases izveidē.

«Kazan-Ring» trase daudziem pilotiem sagādāja grūtības, liekot sagriezties tās līkumos, kā arī izbraukt ārpus tās. Tāpat vairākus pilotus piemeklēja tehniskas ķibeles, liedzot pacīnīties par vērtīgiem punktiem sacensību kopvērtējumā, TVNET informēja latviešu sportista pārstāvis Mārtiņš Lācis.

Pēc neveiksmīgā iepriekšējā posma Smoļenskā, kad vietējie tiesneši laupīja Elksnim iespēju cinīties par pjedestālu, šoreiz latvietis savu pieteikumu uz uzvaru veica jau kvalifikācijā, uzrādot labāko rezultātu. Ceļā uz sacensību finālu Elksnis 1/8 finālā pārspēja pērnās sezonas Krievijas čempionu Jevgēņiju Ružeiņikovu, bet turpinājumā liedza labāko pulkā iesprakties vēl dažiem favorītiem.

Finālā Elkšņa pretinieks bija viens no labākajiem krievu pilotiem Ņikita Šikovs ar kuru līdz šim Gvido aci pret aci bija ticies tikai reizi. Lai arī klātesošie gaidīja spraigu, interesantu un pārsteigumiem pilnu finālu, Elkšņa pārliecinošā braukšana un Šikova kļūdas tiesnešiem nekādus jautājumus neatstāja – kauss no Kazaņas tiks vests uz Latviju.

«Finālā pretinieks pieļāva vairākas kļūdas, kā rezultātā brauciens varbūt nebija tik intriģējošs un baudāms, kā tam vajadzēja būt. Pirmā brauciena pirmajā līkumā Šikovs izslīdēja, bet otrajā braucienā viņš pārcentās iemetienā, zaudējot kontroli pār auto,» par finālu saka Elksnis.

«Ar rezultātiem Kazaņas posmā esmu ļoti apmierināts. Patika trase, kura atbilst manam braukšanas stilam, tāpat aizvadīju labi visus braucienus. Šoreiz arī automašīna nepievīla un posms pagāja bez tehniskām ķibelēm.»

«Līdz šim Krievijā viss ir bijis ļoti labi, taču iepriekšējais posms lika nedaudz vilties tiesnešos. Smoļenskā viss bija OK, arī tehnika klausīja, taču interesantā tiesāšana neļāva man pacīnīties par augstu vietu,» norāda Elksnis, kurš arī ieskicē, kam tiesneši Krievijā pievērš uzmanību.

«Krievijas tiesneši kopē Japānas drifta stilu, tādējādi liekot par uzdevumu braukt vienam no otra maksimāli tuvu, pieverot acis uz to, ja braucējs ir izbraucis ārpus trases vai iztaisnojis savu auto. Principā viņi uzskata, ka pilotam ir jāiebrauc pretinieka mašīnas durvīs, tikai tad tu saņemsi punktus, pretējā gadījumā paliksi uz nulles. Savukārt iemetieniem ir jābūt asiem un konkrētiem, to izjutu jau Maskavas posmā, bet lielāka skaidrība kā tiesneši vērtē braucējus man parādījās iepriekšējā posmā.»

Krievijas drifta seriālā atlicis pedējais posms un Elksnis Ņižņijnovgorodā cer kāpt uz pjedestāla, tiesa gan, augstāk par trešo vietu šosezon viņš vairs nevar tikt.

«No sešiem posmiem sliktāko rezultātu ņem ārā un patlaban no trešās vietas atpalieku par 63 punktiem (Elksnis kopvērtējumā ir piektais). Līgums ar komandu paredz, ka jāpiedalās visos posmos, bet Sanktpēterburgā uz starta neizgāju, jo sanāca aizķeršanās uz robežas. Par uzvaru kopvērtējumā var pacīnīties komandas biedrs Kristaps Blušs, savukārt es pēdēja posmā varu uzlabot savas pozīcijas, kā arī palīdzēt «Evil Empire» triumfēt komandu ieskaitē,» skaidro braucējs.

Paralēli Krievijas čempionātam Elksnis plāno piedalīties arī Austrumeiropas drifta čempionāta atlikušajos trīs posmos Ungārijā, Polijā un Čehijā. EEDC ieskaitē Elksnis ieņem otro vietu un viņam ir visas iespējas nosargāt pērn izcīnīto čempiontitulu.



Jēkabpils Lūši, sporta klubs Zīlāni, "Dārzupītes" 4, Kūku p., Krustpils n., LV-5222
Ginijatuļina Elvīra Ginijatuļina ElvīraMākslas vingrošana, Spēka Triscīņa, Fitness, Bodibildings, Pilates, Ārstnieciskā vingrošana
FTA
Reģistrēties