03.01.2017. 11:15

Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) jau vairākkārt mēģinājusi noteikt galējo robežu summai, ko katra F1 komandas drīkstētu tērēt gada laikā, tādējādi cerot izlīdzināt spēku samērus čempionātā. Pagaidām gan šie plāni nav novesti līdz realitātei, tomēr runas par to atkal uzvirmojušas ar jaunu sparu.

"Realitāte ir tāda, ka Formula 1 ir ārkārtīgi dārgs sports," intervijā "The Sun" atzīst Markione. "Te startē tādas rūpnīcas kā "Renault" un "Mercedes", lielas kompānijas, kas var nodarboties ar tehnoloģiju attīstīšanu plašā mērogā, un tās ir lielas izmaksas. Es piekrītu, ka tēriņus būtu jāsamazina, taču tas ir atkarīgs no mums pašiem, kā mēs pielāgosimies šīm prasībām. Tajā pašā laikā es neticu, ka budžeta griesti būtu spējīgi darboties."

Mēģinājumi samazināt izmaksas Formulā 1 notikusi jau iepriekšējos gados, ierobežojot atsevišķas jomas - ātrumkārbu un motoru attīstīšanu, kā arī vēja tuneļos pavadāmās darba stundas. Markione gan norāda, ka, piemēram, "Ferrari" rūpnīca tādā veidā neko nav ietaupījusi.

"Esmu palasījis desmit gadus vai vēl vecākas ziņas un secinājis, ka "Ferrari" nekad nav samazinājusi tēriņus," viņš skaidro. "Neskatoties uz visiem šiem FIA pūliņiem, komandas vienmēr atrod citas jomas, kur iztērēt naudu. Tā ir sena problēma. Ja attīstība tiek ierobežota atsevišķās jomās, bet citas paliek brīvas, tad tēriņi tiek novirzīti šīm pārējām sfērām. Ja ņemsim pēdējos četrus vai piecus gadus, mēs neesam ietaupījuši nevienu eiro, jo vienkārši esam novirzījuši tēriņus citām jomām. Principā budžeta griesti būtu ļoti cēla lieta, bet tas nekad nedos vēlamo rezultātu."

Izmantotie resursi:Grand Prix Times | Formula 1, GP2, GP3, Formula...



CAPOEIRA A.Čaka iela 59-5a, Rīga
Alksne Inta Aerobika, Peldēšana
FTA
Reģistrēties