06.04.2013. 09:38

Lai atrisinātu situāciju, ka jaunie F1 motori vairs nespēs piedāvāt tik iespaidīgu skaņu kā līdz šim, čempionāta boss Bernijs Eklstouns to iesaka uzlabot mākslīgā veidā.

Jaunās paaudzes V6 turbo motori, ko visas F1 komandas sāks izmantot 2014. gadā, jau radījuši bažas ekspertos. To skaņa pavisam noteikti vairs nebūs tik iespaidīga kā pašreizējiem V8 atmosfēriskajiem motoriem un daudzi uztraucas, ka līdz ar to Formula 1 varētu zaudēt daļiņu no sevis.

Jauno motoru būtība ir tāda, ka tie mazāk patērē degvielu, bet vairāk izmanto alternatīvās enerģijas. Ražotāji par šo iespēju ir sajūsmā, turklāt tehnisko noteikumu izmaiņas par iesaistīšanos F1 likušas domāt arī rūpnīcām, kas šobrīd čempionātā netiek pārstāvētas, tostarp "Honda", "Toyota" un "Volkswagen". Jauni ražotāji gan varētu parādīties ne ātrāk kā 2015. gadā, jo motoru izstrādei nepieciešams ilgs laiks.

Tiesa, Eklstouns ir noraizējies, jo savā ziņā noteikumu izmaiņas ir risks.

"Briesmas ir tajā, ka rūpnīcas, kuriem neizdosies tas, kas iecerēts, vienkārši aizies no F1," viņš izteicies "Autoweek". "Tā tas notiek visu laiku."

Tomēr F1 bosam ir ideja kā atrisināt situāciju ar motoru skaņu: "Ir svarīgi, lai dzinējs attīstītu 16 000 apgriezienus minūtē," stāsta Eklstouns. "Par to arī vienojāmies, taču tagad ir kļuvis skaidrs, ka to sasniegt nebūs iespējams. Varbūt mēs mākslīgi varam padarīt šo skaņu līdzīgu pašreizējiem motoriem?"

Ja tas tiešām tiks īstenots, mašīnai varētu tikt uzmontēti izpūtēji, kas rada lielāku skaņu vai arī izmantots tamlīdzīgs risinājums.

Tikmēr kļuvis zināms, ka nākamā gada sākumā rūpnīcām, kas jau šobrīd strādā pie F1 motoru izstrādes, tiks piedāvātas papildus testu dienas, iespējams kādā no Tuvo Austrumu valstu trasēm.

Izmantotie resursi:Motorsport.com | Racing News, Race Results -...



Jūras zirgi, Saulkrastu jātnieku skola Zvejniekciems, Upes 6, Saulkrastu p., Saulkrastu n., LV-2161
Lucenko Jekaterina Lucenko JekaterinaAerobika, Aerobika ūdenī
FTA
Reģistrēties