26.03.2014. 08:12
Gaidot jauno autokrosa sezonu, portāls "autocross.lv" turpina iepazīstināt ar jaunumiem, kas attiecas uz braucējiem un tehniku. Šajā reizē par salonauto klasēm, kas patīkami pārsteidz.

Pirms šīs sezonas fantastisks uzrāviens vērojams 2000 Super klasē, potenciālo dalībnieku skaits sāk tuvoties gandrīz 20. Pērnā gada spices braucēji kaujas gatavībā – Jānis Miščenko, Ritvars Zobens, Ainārs Keingsbergs, Normunds Krūze, Ilmārs Jurāns, Gints Astrauskis, kurš trasē vedīs SEAT auto. Rihards Dainis gatavojas ar nesen iegādāto Toma Ziedāna auto (vienu vai otru). Jura Spīķa mašīna top gatava, tāpat arī Māris Lapšāns būs kaujas gatavībā. Gaidāmas pāris atgriešanās – čempionātam gatavojas Raivis Grigorovičs un daļu no posmiem plāno arī Edijs Varnas. Plāno startēt arī Andis Ūtēns, bet Ford Fiesta trasē vedīs Endijs Skolmeistars. Viņa tēvs Andis, cik nojaušams, fragmentāri parādīsies sacensībās ar līdzšinējo VW Golf II.

Pagājušajā nedēļā pie bijušās Dambju ģimenes Ford Puma ticis Mārtiņš Starks, līdz ar to vēl viens interesants spēlētājs šajā klasē. Vēl viens folkreisa absolvents Edijs Ošs jau interesējas par licenci čempionātam, lai gan sākumā plāni virzīja tikai LAF Krosa komisijas kausa virzienā. Uz Smiltenes posmu kopā ar Ilmāru Jurānu no Krāslavas puses varētu ierasties vēl divi sportisti, savukārt no kurzemniekiem Lauris Roberts apstiprina plānus aizvadīt čempionāta sacīkstes. Atsevišķas cīņas varētu būt arī Sanda Žebeka izpildījumā, arī Juris Smilga gatavojoties atgriezties. Visi kopā būtu 21 dalībnieks…

1600 klasē ģimenes pieaugums nav tik pārliecinošs, tomēr arī jau iepriekš minētie Sandis Džeriņš, Rūdolfs Bogens būtu labs pievedums. Uz Lietuvas čempionātu gatavojas pērnais Latvijas čempions Andis Kļava, taču tas neizslēdz parādīšanos arī Latvijas trasēs. Starp citu, arī iepriekšējais čempions Reinis Lilienšteins riktējas aizvadīt pāris posmus Lietuvas čempionātā.

Noprotams, ka šobrīd iekšienē notiek diskusijas par Anda Vantera sezonas plāniem. Cīņām gatavojas Oskars Troika, Jānis Balodis, Mareks Dainis, Jānis Grīnvalds, Aleksandrs Ņikitins, Raimonds Mūrnieks (pārnācis no 2000 Super), zem jautājuma zīmes, bet nesaka „nē” Kaspars Silenieks. Starp citu, Jāņa Pūgas VW Golf nonācis folkreisa aktīvista Mārtiņa Lapsas rokās, taču viņš vēl šīs mašīnas startēšanas brīdi neplāno nosaukt.

Arī VAZ Klasika sajūsmina, jo ir gan jauni braucēji, gan jaunas mašīnas. Runā, ka čempions Imants Kolomenskis gatavo jaunu auto, savukārt ar iepriekšējo Imanta tehniku čempionāta debijai gatavojas Jānis Linde. Cīņa par titulu būs īpaša, jo arī pārējie pērnā gada čempiontitula dalītāji gatavojas – Arnis Odiņš, Kristaps Maševskis, Edijs Zimza plāno cīnīties. Startam gatavojas Andris Krieviņš un Andris Ozoliņš. Pērn startējušais Heinars Lehtsārs gatavs arī šā gada LČ cīņām, uz gada licenci pretendē arī Kalvis Tēts, kurš pērn vairāk koncentrējās uz sprintu braukšanu. Jau minēts, ka uz šo klasi pārnāk Kaspars Kūķis, gatavojas debijai arī Kaspars Garkalns.

Pašlaik vēl tiks aptaujāti Open klases dalībnieki, taču provizoriski dalībnieku skaits var sasniegt 10, 11 mašīnas.

Optimismu salonautomašīnu klasēs bojā B600 bagiju klase. Šobrīd reāli visai sezonai gatavojas četri dalībnieki – abas lēdijas Beate Klipa un Liene Sproģe, kā arī Valters Zīverts un Keivo Koivs. Ņemot vērā, ka LČ dalībnieku kvorums pacelts līdz 6 dalībniekiem, citu braucēju „varbūt jā, varbūt nē” klasei var izrādīties negatīvi izšķirošs.

Izmantotie resursi:Autocross.lv



Tatnaftas kausa cīņas mākslu Federācija Jaunciema gatve 322, Rīga, LV-1015
Solncevs Valērijs Solncevs ValērijsGrieķu-romiešu cīņa, Brīvā cīņa, Pludmales cīņa
FTA
Reģistrēties