31.01.2015. 12:19
Nākamās nedēļas nogalē Latvijas sniega un ledus klātajos ceļos notiks FIA Eiropas rallija čempionāta otrais posms Rally Liepāja, kuram pieteikusies 51 ekipāža no 20 valstīm.

Bez sešiem R5 un pieciem Super 2000 klases auto, kuri cīnīsies par uzvaru absolūtajā vērtējumā, par lieliskām savstarpējām cīņām noteikti parūpēsies arī visas 16 ekipāžas kas sacentīsies ERC Junior ieskaitē. Šī klase, kur piedalās piloti, kuri dzimuši ne agrāk kā 1988. gada 1. janvārī, sacenšas R2 klases automobiļos ar Michelin riepām, un ir radījusi lielu interesi jaunajos rallija braucējos visā Eiropā – šoreiz sacensībās redzēsim ekipāžas no deviņām valstīm, trasē redzot Citroën, Opel un Peugeot automašīnas.

Pēc veiksmīgas debijas 2013. gadā, šī būs jau trešā sezona kad Rally Liepāja ir iekļauts ERČ kalendārā. Tas ir sarežģīts ziemas rallijs, temperatūrai dienas laikā svārstoties starp -5°C un -15°C, bet naktī nereti tuvojoties pat -30°C atzīmei, to visu pavadot arī spēcīgiem vējiem dēļ pilsētas tuvuma Baltijas jūrai.

Sacensības noteikti būs sarežģītas priekš braucējiem, kuriem 12 ātrumposmos kopumā būs jāveic 205.68 kilometri pa ziemīgajiem Liepājas un Kuldīgas reģiona ceļiem. Pēc piektdienas, 6. februāra, kvalifikācijas ātrumposma, ar kura palīdzību tiks noteikta starta secība FIA un ERC prioritārajiem braucējiem, Rally Liepāja pa īstam sāksies 9:30 nākamajā rītā. Pirmā sekcija sastāv no pieciem ātrumposmiem, divi no kuriem iet caur Kuldīgu un, būdami 36,97 kilometrus gari, ir garākie ātrumposmi šajā rallijā. Veikuši 114,13 km, dalībnieki noteikti ar prieku dosies nakts atpūtā, ļaujot mehāniķiem sagatavot tehniku sacensību pēdējai dienai, kurā paredzēti vēl septiņi ātrumposmi ar kopējo distanci 91,60 km. Rallijs noslēgsies ar jaunu pilsētas ātrumposmu Liepājas ielās, kam sekos apbalvošana netālu no Rožu laukuma plkst. 16:20.

Prognozēt Rally Liepāja uzvarētāju šķiet teju neiespējami, jo pieteikušies ļoti daudzi spēcīgi braucēji. Nav šaubu, ka pirmajā posmā dominējušais Kajetans Kajetanovičs (LOTOS Rally Team Ford Fiesta R5) būs viens no favorītiem, taču jāatceras, ka pagājušogad viņš šeit palika vien ceturtais. Roberts Konsani ir pierādījis, ka Peugeot 207 S2000 vēl aizvien ir ļoti konkurētspējīgs auto pareizā pilota rokās, un noteikti ir spējīgs cīnīties par vietu uz pjedestāla. Aleksejs Lukjaņuks (Chervonenko Racing Fiesta R5) Austrijas posmā no 23. vietas, pēc tehniskas ķibeles pirmajā ātrumposmā, spēja aizcīnīties līdz pat trešajai vietai absolūtajā ieskaitē, tādējādi nopelnot sezonas pirmo Kolina Makreja ERC Flat Out balvu šosezon, un raidot brīdinājuma šāvienus konkurentu virzienā. Lukjaņuks šo balvu ieguva arī pagājušā gada Liepājas rallijā.

Turpinoties cīņai par ERC Ice Master kausu, Kreigs Brīns (Peugeot Rally Academy 208 T16) noteikti vēlēsies aizmirst Austrijas rallija neveiksmi un ar lielisku rezultātu atsākt cīņu par ERČ titulu. Brīns Latvijā uz pjedestāla bijis abās sacensībās, tāpēc šogad noteikti būs noskaņots beidzot izcīnīt arī uzvaru. Pieredzējušais igaunis Rauls Jēts (MM-Motorsport Fiesta R5), Jaroslavs Koltuns (C-Racing Fiesta R5), Jonatans Hirši (208 T16), Antonins Tlustaks (Škoda Fabia S2000) un GPD Orsak Rally Sport Fabia duo Martins Hudecs un Tomass Kurka noteikti parūpēsies par ļoti interesantu cīņu absolūtajā ieskaitē.

Vojtehs Stajfs (Subaru Impreza) uz Rally Liepāja dodas ar deviņu punktu pārsvaru ERC2 ieskaitē, pēc pārliecinošās uzvaras sezonas pirmajā posmā Austrijā. Pirms savas izstāšanās, Krištians Hidegs bija vadībā R4 klasē. Nākamajā dienā, atgriežoties sacensībās ar Rally 2 noteikumiem, viņš uzstādīja ātrākos laikus astoņos ātrumposmos, kamēr Stajfs uzvarēja deviņus, kas parāda abu braucēju līdzīgo spēku samēru. Dāvids Botka, šībrīža otrās vietas īpašnieks ERC2 kopvērtējumā, centīsies vēlreiz parādīt labu sniegumu savā Mitsubishi, bet bijušais Lietuvas čempions, Dominikas Butvilas, Liepājā ieradīsies kā regulārs Polijas čempionāta dalībnieks, kuru atbalsta turienes Subaru importētājs. Vietējo fanu favorīts, Jānis Vorobjovs, pagājušosezon bija ātrākais šajā klasē un šogad atgriezīsies lai censtos šo sasniegumu atkārtot, līdzīgi kā cits Mitsubishi braucējs, igaunis Sīms Plangi, kurš 2014. gadā izstājās būdams vadībā. Poļu braucēji, Lukašs Kabacinskis un Tomāšs Kasperiks, arī var cīnīties par augstām vietām klases ietvaros.

Slavomirs Ogrižeks Austrijas posmā absolūtajā ieskaitē palika vienpadsmitais, ar savu Peugeot 208 R2 dominējot ERC3 klasē. Polis centīsies atkārtot šo sasniegumu un vēl palielināt savu pārsvaru kopvērtējumā. Ungāru jaunietis Krištofs Klauss savā Renault Clio R3 centīsies izmantot izdevību pakāpties ERC3 klases kopvērtējumā, tāpat kā Gregors Sikorskis (Honda Civic Type-R). Ondrejs Bisaha darīs visu iespējamo lai neatkārtotos Austrijas scenārijs, kad viņa Renault Clio R3 no kupenas bija jāvelk ārā ar diviem traktoriem – jāpiemin, ka viņa ātrums otrajā dienā parādīja, ka Ondrejs potenciāli spēj cīnīties par uzvaru šajā klasē. Gan Arons Domzala (Citroën DS3 R3T), bijušais Junior WRC dalībnieks no Polijas, gan arī krievs Mihails Skripņikovs (Renault Clio R3) centīsies iegūt savus pirmos punktus čempionāta ieskaitē. Visi sešpadsmit ERC Junior dalībnieki (skat. zemāk) arī cīnīsies par ERC3 punktiem.

ERČ junioru čempionāts oficiāli sāksies Latvijā un, dalību ņemot 16 ekipāžām, ir ārkārtīgi sarežģīti prognozēt šīs klases uzvarētāju. Par uzvaru noteikti cīnīsies trīskārtējais Latvijas R2 čempions Ralfs Sirmacis ar Sports Racing Technologies (SRT) sagatavotu Peugeot 208 R2, kā arī viņa komandas biedrs Vasīlijs Grjazins. Viņš pagājušosezon Rally Liepāja ieguva otro vietu absolūtajā ieskaitē ar Ford Fiesta S2000, taču šogad ir pārcēlies uz ERC Junior klasi. Stēve Reklanns (208 R2) pagājušosezon līdz izstāšanās brīdim savā klasē bija ātrākais, un cer ka gūtā pieredze un ziemas apstākļi palīdzēs šogad uzvarēt. ADAC Opel Rallye Junior Team braucēji Marijans Grībels (Vācija) un Emils Bergkvists (Zviedrija) būs ātri savos Adam R2, bet divkārtējais Zviedrijas R2 čempions Matiass Adielsons savu pirmo ERČ sezonu sāks pie 208 R2 stūres.

Daudzsološais portugālis Diogo Gago pagājušosezon uzvarēja junioru ieskaitē Francijas 208 Rally Cup un, tāpat kā 2014. gada ERC Junior čempions Stefans Lefebrs, kā balvu ieguva dalību ERC Junior sacensībās. Kriss Ingrams no Lielbritānijas ir līdz šim jaunākais Kolina Makreja ERC Flat Out balvas ieguvējs (viņam tas izdevās 2014. gada Īrijas rallijā) un šosezon atgriezīsies ERČ ar Peugeot UK atbalstu pilotējot 208 R2. Polis Aleks Zavada šogad savu 208 nomainījis pret Opel Motorsport rūpnīcas atbalstītu Adam R2 un, pagājušosezon uz pjedestāla finišējis divreiz, cer šogad nopietni pacīnīties par čempiona titulu. Viņa tautietis un Silēzijas reģiona čempions Lukašs Pieniažeks (208 R2) cer, ka nesenie treniņi Džona Hauglanda pasaulslavenajā Winter Rally SchoolNorvēģijā viņam palīdzēs gūt labu rezultātu Liepājā.

Igaunis Rainers Rohtmets rallijam pievērsās 2007. gadā un cer ka viņa gandrīz 50 ralliju lielā pieredze būs noderīga cīņā par uzvaru ar Printsport sagatavoto Citroën C2R2 Max. RACB National Team jaunais beļģu braucējs Džīno Bukss piedalīsies tikai savā desmitajā rallijā – un pirmoreiz brauks ziemas apstākļos – sākot savu otro sezonu Peugeot Belgium Luxembourg komandas sastāvā ar 208 R2. Guvis pieredzi rallijos pie Ford Fiesta R5 un Subaru Impreza stūres, Vojcehs Čučala šogad vadīs 208 R2, bet Jūliuss Tannerts brauks ar Opel Adam R2. Iespaidīgo dalībnieku sastāvu noslēgs Giloms de Meviuss (Beļgija) un Jons Armstrongs no Ziemeļīrijas – abi brauks ar 208 R2.

Latviešu rallijkrosa braucējs Reinis Nitišs Liepājā piedzīvos savu rallija debiju pie Sports Racing Technologies sagatavota Ford Fiesta R2 stūres. 19 gadus vecais Jēkabpilietis 2014. gada FIA Pasaules rallijkrosa čempionātā Supercar klasē ieguva trešo vietu ar World RX specifikācijas Ford Fiesta. Viņa treneris un stūrmanis būs Latvijas čempions Māris Neikšāns. „Rallijā ir daudz neparedzamu situāciju un ceļa segums var mainīties jebkurā mirklī – tas noteikti man palīdzēs uzlabot braukšanas prasmes un spēju pielāgoties dažādiem apstākļiem,” min Nitišs. „Mans mērķis ir finišēt visus ātrumposmus lai pilnībā izmantotu iespēju mācīties un pilnveidoties kā braucējam. Šajā rallijā es necīnīšos par uzvaru, tā vietā cīnoties pats ar sevi, jo noteikti nāksies piedzīvot situācijas kurās iepriekš kā braucējs neesmu nonācis.”

Džiakomo Kostenaro savu ERČ sezonu sāks ar Rally Liepāja un tas būs itāļa pirmais ziemas rallijs. Kostenaro, kura stūrmanis ir Džastins Bardini, nesen svinēja savu 26. dzimšanas dienu un vadīs Delta Rally sagatavotu Peugeot 207 S2000. „Rallijs ziemas apstākļos man ir pilnīgs jaunums un tas noteikti būs liels izaicinājums,” saka Džiakomo.

2015. gada ERČ sezonai pieteikušās jau vairāk kā 50 ekipāžas, un šim skaitam būtu jāturpina augt, ņemot vērā lielo interesi no komandām un braucējiem. Reģistrācija dod vairākas būtiskas priekšrocības, tai skaitā iespēju iegūt prioritāru statusu, dalību naudas balvu sadalē katrā posmā, pieeju ERC ciemam servisa parkos un ļoti izdevīgu mediju paketi. Vairāk informācijas par šo var iegūt "Fiaerc.com".

Vēl 20 tūkstoši eiro tiks sadalīti starp septiņiem ātrākajiem Rally Liepāja braucējiem, kas nepārstāv rūpnīcas komandas. Šī ir daļa no kopējā 200 tūkstošu eiro balvu fonda, ko šosezon piedāvā ERČ organizators Eurosport Events. Austrijas posmā lielāko balvu, 7000 eiro, saņēma Kajetans Kajetanovičs, kurš uzvarēja un ieguva maksimālo punktu skaitu ERČ ieskaitē. Lai varētu cīnīties par naudas balvām, dalībniekiem ir jābūt reģistrētiem ERČ, tie nedrīkst būt autorūpnīcu atbalstīti*, jābrauc ar kāda no ERČ partneru ražotām riepām (Michelin, Pirelli vai Yokohama) un nedrīkst braukt ar RRC klases auto.

Eurosport Events noteiks vai dalībnieks ir autorūpnīcas atbalstīts pēc konsultācijas ar attiecīgo auto ražotāju.

Kajetans Kajetanovičs pēc pārliecinošās uzvaras Austrijas posmā šobrīd ir ne vien ERČ kopvērtējuma līderis, bet ir arī vadībā ERC Ice Master ieskaitē pirms otrā un pēdējā posma pirms šī kausa ieguvēja paziņošanas. LOTOS Rally Team braucējs pirmajā posmā ieguva 176 punktus, uzvarot 17 no 18 ātrumposmiem. Tas nozīmē, ka viņš ir iekrājis 76 punktu pārsvaru pār savu tuvāko sekotāju Alekseju Lukjaņuku, kurš Austrijā uzvarēja vienā ātrumposmā un ieguva 100 punktus. Jaromirs Tarabuss ieguva 56 punktus, Roberts Konsani 49 punktus, Stefans Lefebrs 17 punktus, Kreigs Brīns 11 punktus, Martins Fišerīhners trīs punktus un Jonatans Hirši un Hermans Neubauers guva pa vienam punktam ERC Ice Master ieskaitē. Līdzīgi kā ERC Asphalt Master un ERC Gravel Master balvas, ERC Ice Master palīdz izcelt atsevišķu segumu speciālistus kuri piedalās ERČ. Ekipāžām punkti tiek piešķirti par ieņemto vietu katrā ātrumposmā pēc sistēmas 10-6-4-2-1.

Izmantotie resursi:RALLY LIEPAJA



Tenisa klubs Spars, SIA "Jaunrūdas", Mārupes n., LV-2167
Solomins Aleksandrs Akadēmiskā airēšana, Kanoe airēšana, Smaiļošana
FTA
Reģistrēties